Kondilomi (Polne bradavice, Genitalne bradavice) su bolest izazvana HPV virus-om, tj. Humani Papilloma Virus. HPV virus je uzročnik raka grlića materice kod žene i odmah po otkrivanju virusa treba početi lečenje. Veoma su neprijatni zbog teškog lečenja, gotovo nemogućnosti da se potpuno uklone, kao i mogućnosti da pređu u kancer.

HPV virus ima više od 100 varijacija i ne izaziva svaka varijacija polne bradavice, ali najrasprostranjenije vrste uglavnom izazivaju. Svega 4 vrste virusa izazivaju rak grlića materice, a više od 30 prouzrukuju pojavu genitalnih bradavica. HPV-16, 18, 31, i 45 stvaraju ravne i skoro nevidljive bradavice koje mogu postati maligne dok HPV-6 i 11 predstavljaju najčešće uzročnike kondiloma koji su lako su uočljivi i ne izazivaju rak. Prelaz kondiloma u rak zahteva prisustvo drugih štetnih faktora kao što su zaraženost herpes simpleks virusom, loš imunološki status i pušenje. Genitalne bradavice mogu biti ozbiljan zdravstveni problem i ne treba odlagati lečenje.

Prenošenje kondiloma

Humani Papiloma Virus (HPV) se najčešće prenosi putem polnog odnosa. Međutim kondilomi se prenose i direktnim kontaktom sa zaraženom kožom i sluzokožom. Upotreba kondoma značajno smanjuje rizik.

Simptomi

Simptomi kondiloma su uglavnom male roze tačkice ili narasli plikovi ili jedan plik (šiljasti kondilomi), koji izgledaju kao male bradavice. Kod žena one se javljaju na velikim i malim usminama, na ulazu u vaginu i ređe u vagini i grliću materice, a kod muškarca se javljaju na penisu. Mogu da se jave oko anusa ili u ustima i grlu. Moguća je pojava peckanja ili svraba u genitalnom predelu.

Kondilome se obično razvijaju iz HPV virusa onda kada je organizam najslabiji, kao kada ste bolesni ili kada spavate nedovoljno i nekvalitetno. Iz tog razloga, a ne samo u slučaju ove bolesti uvek savetujemo našim pacijentima da vode računa o ishrani i da praktikuju trening.

Lečenje kondiloma

Lečenje kondiloma, pod kojim se zapravo podrazumeva uklanjanje kondiloma se radi dosta uspešno, ali ne postoji lek koji će zauvek odstraniti HPV virus iz organizma.

• Elektrokauterizacija (spaljivanje kondiloma, EKT kondiloma)
  • Krioterapija (smrzavanje)
  • Lasersko uklanjanje kondiloma
  • Uklanjanje kondiloma hirurškim putem

Ukoliko imate neke od navedenih simptoma, Ordinacija Dr Mirković je pravo mesto za rešavanje ovog problema. U našoj ordinaciji možete obaviti sve potrebne preglede, a zatim će Vam naši ginekolozi predstaviti sve opcije koje vam stoje na raspolaganju u cilju rešavanja ovog problema. Ukoliko vodite aktivan seksualni život i svesni ste koliko su kondilomi rasprostranjeni budite odgovorni i zakažite pregled.